7 korzyści wczesnego wstawania, które każda mama powinna poznać.

Prawdopodobnie mamy są najbardziej zapracowanymi osobami na Świecie. Swój czas dzielą pomiędzy opiekę nad dziećmi, zajmowanie się domem, dbaniem o związek i często również pracę zawodową. A gdzie w tym wszystkim czas dla nich samych? Dla ich rozwoju i pasji? Jeżeli Ty również cierpisz na chroniczny brak czasu, zapraszam Cię do mojego artykułu.

Jako aktywna zawodowo mama dwójki cudownych dziewczynek, spędzająca dziennie minimum 2 godziny na dojazdy, cierpiałam na brak czasu dla siebie. Po powrocie z pracy około 17:30 spędzam czas na zabawie z dziećmi, następnie o 20 kładę je spać. Jak już zasną i uda mi się wyjść z ich pokoju, sama marzę tylko o ciepłym łóżku. Tymczasem muszę jeszcze zrobić pranie, przygotować posiłki do pracy itp. Po tym wszystkim mam siły tylko na to aby odpalić serial lub niezobowiązująco porozmawiać z mężem. O czasie na poczytanie wartościowych książek mogłam tylko pomarzyć. Coraz bardziej sfrustrowana postanowiłam znaleźć czas na jogę i medytację, ale było to trudne do zrobienia nawet w dni kiedy mąż kładzie dzieci, ponieważ wtedy robiłam treningi siłowe.

Jakieś 8 miesięcy temu postanowiłam zacząć wstawać o 5:30 aby 15 minut poćwiczyć i 15 minut pomedytować. Funkcjonowałam tak od poniedziałku do piątku i czułam się coraz lepiej, ale jeszcze czegoś mi brakowało. Po jakimś czasie natknęłam się na książkę Robin’a Sharma’y 5 AM Club o wstawaniu o 5 rano aby 20 minut ćwiczyć, 20 minut medytować i 20 minut czytać książki poświęcone rozwojowi osobistemu. Wciąż jestem oczarowana tą metodą i poniżej przedstawiam Ci 7 korzyści wczesnego wstawania, które każda mama powinna poznać.

7 korzyści wczesnego wstawania, które każda mama powinna poznać.

Czas dla siebie.

Pomyśl, że minimum 5 razy tygodniowo masz całą godzinę tylko dla siebie. Brzmi wspaniale, prawda? Wystarczy, że wstaniesz godzinę szybciej niż pozostali domownicy i możesz delektować się samotnością i czasem dla siebie. Godzinę tę przeznaczysz na 20 minut ćwiczeń, 20 minut medytacji oraz 20 minut czytania inspirującej lektury. Po tym czasie spędzonym sama ze sobą będziesz miała dużo lepszy nastrój na nadchodzący dzień i dużo więcej cierpliwości.

Lepsza forma fizyczna poprzez poranne ćwiczenia.

Pierwszą czynnością, którą wykonasz zaraz po wstaniu z łóżka będzie wysiłek fizyczny. Przez 20 minut zadbasz o swoją formę poprzez dowolne ćwiczenia fizyczne, mogą to być interwały, tabaty, trening siłowy, dynamiczna joga. Ważne aby były intensywne i spowodowały, że się spocisz, co spowoduje obniżenie hormonu stresu – kortyzolu, którego stężenie jest najwyższe właśnie rano. Jeżeli dotychczas nie miałaś czasu na ćwiczenia, wyobraź sobie jak zmieni się Twoje ciało po kilku tygodniach 20 – minutowego treningu 5x w tygodniu. Kolejną zaletą ćwiczeń z samego rana jest całkowite odgonienie senności 🙂

Spokojny, wyciszony umysł.

Jak już skończysz ćwiczyć, kolejne 20 minut poświęcisz na medytację lub kontemplację, pisanie dziennika. Zmęczone wysiłkiem ciało chętnie odpłynie w stan medytacji. Możesz wybrać swój ulubiony rodzaj medytacji, tak aby pozytywnie nastroić się na cały nadchodzący dzień. Ja bardzo lubię zaczynać dzień od prowadzonej medytacji wdzięczności, uważności lub po prostu medytacji w całkowitej ciszy.

Rozwój osobisty.

Kiedy nadejdzie ostatnie 20 minut tej wspaniałej porannej przygody, zagłęb się w lekturę książki. Takiej, która pomoże rozwinąć Ci się w dziedzinie, która Cię interesuje. Ważne aby książka była dla Ciebie interesująca i pomocna w osiągnięciu Twoich celów. Jeżeli natomiast wolisz słuchać niż czytać, posłuchaj rozwojowego audiobooka lub kursu online.

Całkowita cisza 😉

Uwierz, że dom nigdy nie jest tak cichy jak o 5 rano 🙂 Wszyscy domownicy śpią, tak jak i sąsiedzi, więc nawet hałasy zza ścian nie będą Cię rozpraszać. Uważam, że ten czas, kiedy większość społeczeństwa pogrążona jest we śnie ma w sobie coś naprawdę magicznego. Coś czego warto doświadczyć na własnej skórze. Dodatkowo poziom skupienia w ciszy jest znacznie większy niż w sytuacji, w której domownicy już nie śpią i ktoś może Ci przeszkodzić. Co więcej, o 5 rano nawet messanger milczy.

Lepsza produktywność i kreatywność w ciągu dnia.

Po godzinie spędzonej na ćwiczeniach, medytacji i czytaniu Twój umysł będzie naprawdę pobudzony do kreatywności i produktywności w ciągu dnia. Sam fakt zmuszenia się do wstania podczas gdy inni śpią spowoduje, że poczujesz dumę i chęć do działania. Jako że z samego rana zrobiłaś już coś tak trudnego, wszystkie nadchodzące zadania będą wydawały się łatwiejsze. Natomiast lektura rozwojowej książki sprawi, że świetne pomysły same będą do Ciebie przychodzić.

Poczucie zadbania o siebie samą.

Gdy już po zakończonej godzinie sama ze sobą zaczniesz wykonywać codzienne poranne obowiązki, podejdziesz do nich z dużo większym entuzjazmem i cierpliwością. Budzenie dzieci, przygotowanie do wyjścia, a nawet stanie w korku z marudzącymi z tyłu dziećmi będzie dla Ciebie dużo łatwiejsze, ponieważ jest dopiero rano, a Ty już zadbałaś o samą siebie. Uwierz, że to uczucie jest bezcenne 🙂

Podsumowanie

Wiem, że na początku może być trudno nastawić budzik na tak wczesną porę. Gdy przezwyciężysz wymówki i zadbasz o swój sen, będziesz w stanie to zrobić. A wtedy na własnej skórze poczujesz niesamowite efekty, do których ta godzina może prowadzić.