Wpływ medytacji na życie codzienne – opinie ekspertów.

Swoją przygodę z medytacją zaczęłam prawie dwa lata temu. Było to spowodowane tym, że nie radziłam sobie ze złością, która narastała we mnie podczas ataków furii mojej młodszej, wtedy 3 letniej córki. Nie chcąc przelewać moich negatywnych emocji na nią, ani na innych członków rodziny, zaczęłam medytować.

Każdy może mieć inne powody, aby wejść na tą wspaniałą ścieżkę, jaką jest praktyka medytacji. Tak naprawdę każdy powód jest dobry, aby zacząć dbać o swoją sferę duchową. Najbardziej znane techniki medytacji wywodzą się z tradycji buddyjskiej. Nie oznacza to jednak, że medytacja musi być powiązana z religią. Fakt zadbania o naszą duchowość nie musi się łączyć z poznawaniem danej kultury religijnej. Oznacza to, że nieważne czy jesteś praktykującą katoliczką, ateistką lub agnostyczką, możesz spróbować medytacji i nie mieć z tego powodu wyrzutów sumienia 🙂

Dzisiaj postanowiłam zapytać kilka cenionych przeze mnie osób o ich początki z medytacją, wpływ jaki medytacja ma na ich życie, rodzaje praktyk, które preferują oraz o czas poświęcony na codzienne praktykowanie. Zapraszam Cię do lektury i mam nadzieję, że moi goście zainspirują Cię do zgłębienia tematu medytacji.

Czytaj dalej Wpływ medytacji na życie codzienne – opinie ekspertów.

Jak wprowadzić jogę i medytację do swojego zapracowanego życia? Wywiad z Zofią Netter, właścicielką Szkoły Yogi Zofii Netter.

Zosia jest nauczycielką jogi od kilkunastu lat, pierwszy raz na macie stanęła w 2002 roku i od tej pory jej życie diametralnie się zmieniło. Z instruktorki fitness została instruktorką jogi i odkryła swój cel w życiu. Prywatnie jest mamą dwóch chłopców. Zosię poznałam 10 lat temu jako jej uczennica. To dzięki niej pokochałam praktykę jogi. A teraz kocha ją cała moja rodzina, ponieważ w zeszłe wakacje byliśmy z Zosią na rodzinnym wakacjach z jogą na Mazurach, które sprawiły że zarówno mąż jak i dzieci stały się fanami jogi.

Z tego wywiadu dowiesz się:

1. Jak znaleźć czas i motywację do rozpoczęcia praktyki jogi i medytacji.

2. Jak zadbać o swój rozwój duchowy.

3. Jakie zmiany medytacja może sprawić w Twoim życiu.

4. Jak zacząć praktykować medytację.

5. Jak odnaleźć siebie i znaleźć inspirację.

 Serdecznie zapraszam do lektury. Czytaj dalej Jak wprowadzić jogę i medytację do swojego zapracowanego życia? Wywiad z Zofią Netter, właścicielką Szkoły Yogi Zofii Netter.

Jak odczuwanie wdzięczności sprawi, że będziesz szczęśliwsza?

Proszę, zastanów się  teraz nad Twoimi ostatnimi negatywnymi doświadczeniami. Może spóźniłaś się do pracy przez ogromny korek, a dzieci na tylnych siedzeniach kłóciły się i marudziły? Zaplanowałaś coś fajnego, ale złapałaś przeziębienie? Poplamiłaś z samego rana świeżo założoną ulubioną sukienkę? A może znowu się nie wyspałaś i wszyscy dookoła działają na Ciebie jak czerwona płachta na byka? Zauważ jak łatwo znaleźć negatywne strony w wielu sytuacjach.

Stres, niewyspanie, przeładowanie bodźcami są naturalnymi elementami naszego życia, których niestety czasem nie da się wyeliminować. Jedyne co możesz zrobić to zauważyć te negatywne momenty, zaakceptować je i pójść dalej. A teraz spróbuj znaleźć pozytywne sytuacje, które ostatnio Cię spotkały. Jest to znacznie trudniejsze niż skupianie się na negatywach, ale przynosi znacznie więcej korzyści.

Czytaj dalej Jak odczuwanie wdzięczności sprawi, że będziesz szczęśliwsza?

7 blogów, które powinnaś poznać aby zadbać o swoją kondycję, spokój psychiczny oraz rozwój osobisty :)

Zastanawiasz się czyje blogi czytać aby zainspirować się w temacie poprawy formy, zadbania o życie duchowe lub znalezienia motywacji w kwestii rozwoju osobistego? 

Czytaj dalej 7 blogów, które powinnaś poznać aby zadbać o swoją kondycję, spokój psychiczny oraz rozwój osobisty 🙂

Jak medytacja ulepszyła moje macierzyństwo?

Jesteś mamą, kochasz swoje dzieci ponad wszystko, starasz się zapewnić im dzieciństwo jakie sama byś chciała. Spędzasz z nimi czas na zabawie, wygłupach, rozmowach. Uwielbiasz tą bezwarunkową miłość i poczucie bliskości. A za 5 sekund, 5 minut, poł godziny masz ochotę zacząć wrzeszczeć, uciec na bezludną wyspę gdzie słowo „mamo” jest zakazane niczym imię Voldemort w Harrym Potterze. Czujesz czasami tę frustrację? Powodowaną zmęczeniem, niezrozumieniem dziecięcych emocji lub po prostu gorszym dniem?

Jestem mamą dwóch cudownych dziewczynek, pierwsza ma prawie 6,5 roku, a druga prawie 5. Różnica między nimi wynosi rok i 5 miesięcy. Możesz więc sobie wyobrazić jak wyglądały pierwsze 2 lata życia po narodzinach młodszej córeczki. Bezsilność, frustracja, złość towarzyszyły mi często. Jestem fanką wychowywania dzieci w idei bliskości, posiłkuję się poradnikami Jespera Juula, od wielu lat jestem fanką Bloga Ojciec. Teoretycznie więc wiem, że jeśli moje dzieci mają napad furii, nie wynika to z ich złej woli, a z niedojrzałości mózgu. Z tego powodu staram się je zrozumieć i kontrolować emocje, które wzbierają we mnie w momencie afery z powodu złego koloru miseczki, mimo że 5 sekund wcześniej właśnie ten kolor był tym idealnym lub tego, że identyczny kitek jak u siostry nie jest tym chcianym kitkiem, bo przecież miał być taki sam! Czasami frustracja aż mnie przyduszała i ciężko było ją zwalczyć.

W tym momencie z pomocą przyszła mi medytacja

Zrozumiałam, że jeśli mogę coś zmienić, to tylko i wyłącznie moje postrzeganie ataków furii moich dzieci. Zajmie to zdecydowanie mniej czasu niż czekanie aż ich mózgi dojrzeją na tyle żeby kontrolować emocje. Zwłaszcza że część dorosłych dalej sobie z tym nie radzi! Musiałam zrobić coś co pomoże mi zaakceptować moje odczucia, przeczekać je i nie krzywdzić nikogo moimi negatywnymi emocjami. Jako, że od wielu lat praktykowałam jogę, automatycznie na myśl przyszła mi medytacja. 

Czytaj dalej

Jak dobrze spać, aby rano obudzić się rześka i wypoczęta?

Załóżmy, że przeczytałaś mój artykuł o 7 korzyściach wczesnego wstawania https://www.mamaoporanku.pl/poprzedniartykul i chciałabyś spróbować wstać wcześnie rano , ale godzina 5 rano jest poza Twoim zasięgiem. Pewnie zastanawiasz się co zrobić aby opuścić ciepłe łóżko tak wcześnie, zwłaszcza gdy za oknem ciemno, a poza kołdrą zimno.

Sen jest bardzo ważny. Przeciętnie człowiek dorosły potrzebuje od 6,5 do 8 h na pełną regenerację podczas snu. Mniejsza ilość snu powoduje rozdrażnienie, gorszą koncentrację, problemy z kontrolowaniem emocji. Tak jak pewnie większość z Was, lubię wieczorami dłużej posiedzieć, obejrzeć jakiś film, poczytać książkę, spędzić czas z bliskimi lub po prostu posurfować w necie. Jednakże ciężkość z jaką się wstaje kolejnego dnia skłoniła mnie do wypróbowania poniższych metod na regenerujący sen. Taki, który pozwoli na rześki poranek i produktywny dzień.

Czytaj dalej Jak dobrze spać, aby rano obudzić się rześka i wypoczęta?